Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καλυτερεύοντας τον πόνο μας [της Νένας Μεϊμάρη]

Καλυτερεύοντας τον πόνο μας


Ο Sean Grover, Αμερικανός κοινωνικός λειτουργός, ισχυρίζεται ότι όταν αναγνωρίζουμε και, στη συνέχεια, δεχόμαστε τον πόνο μας, τότε επιτρέπουμε τα δάκρυα να τρέξουν ανενόχλητα από μέσα μας σαν ένα ποτάμι που κυλάει στην φυσική του ροή. Όταν όμως τα εμποδίζουμε, τότε παραμένουν μέσα μας ως εγκλωβισμένος πόνος, πράγμα που επηρεάζει τον νου και την ψυχική μας υγεία.
Κατά καιρούς αυτό το κάνουμε όλοι μας. Το σώμα μας μπορεί να αντέξει λίγο πόνο για λίγο χρονικό διάστημα.

Αν, όμως, το παρακάνουμε, τότε εκδηλώνεται με διάφορα συμπτώματα, από πονοκέφαλο μέχρι άγχος. Στην συνέχεια αυτό μπορεί να οδηγήσει ένα άτομο στην αυτοκαταστροφή.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε κάτι τόσο αρνητικό;

Ο Sean Grover προτείνει να στρέψουμε τον πόνο μας στη δημιουργικότητα. Ζωγραφική, ποίηση, λογοτεχνία, γράφοντας σε ημερολόγιο, χορός, φωνητική, κινηματογράφο, θέατρο. Ό,τι μας εντυπωσιάζει και μας εκφράζει.

Να μοιραστούμε τον πόνο μας με άλλους. Να κάνουμε ψυχοθεραπεία με ειδικούς. Να ανοίξουμε την καρδιά μας σε άτομα της εμπιστοσύνης μας. Να γράφουμε στο ημερολόγιό μας. Το να σπάσουμε την σιωπή μας είναι θεραπευτικό και απαραίτητο.
Να βοηθάμε άλλους με τον δικό τους πόνο. Κάτι τέτοιο μας ενδυναμώνει και νιώθουμε ότι υπάρχει ένα νόημα στον πόνο μας. Ο αλτρουισμός παραμένει ένα από τα καλύτερα τονωτικά για να μεταβάλλουμε τον πόνο μας σε κάτι καλύτερο. 

Sean Grover, LCSW, (Licensed Clinical Social Worker)

- της Νένας Μεϊμάρη 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mary Elizabeth Frye “Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις. Δεν είμαι εκεί…” / Για τον Μάκη Λιόλιο, που έφυγε

 Το ποίημα είναι αρχικά γραμμένο για τα άτομα που χάθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μπορεί, ωστόσο, να "αγγίξει" τον καθένα μας που βιώνει την απώλεια αγαπημένου προσώπου. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν κοιμάμαι.  Είμαι χίλιοι άνεμοι που φυσούν.  Είμαι το διαμάντι που λάμπει στο χιόνι. Είμαι το φως του ήλιου σε ωριμασμένο σιτάρι.  Είμαι η ήπια φθινοπωρινή βροχή.  Όταν ξυπνάς το πρωί  Είμαι η γρήγορη βιασύνη Από ήσυχα πουλιά σε κυκλική πτήση.  Είμαι τα μαλακά αστέρια που λάμπουν τη νύχτα. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν πέθανα Πηγή: faretra.info - ιστοσελίδα Νένα Μεϊμάρη 

Απώλεια

  Η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου είναι μία από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που βιώσαμε ή θα βιώσουμε. Ωστόσο, οι άνθρωποι αυτοί θα είναι πάντα μέσα μας, θα τους κουβαλάμε παντού μαζί μας όπου και να είμαστε, όποια και να είναι η φάση της ζωής μας. Όταν τους θυμόμαστε και τους έχουμε στο μυαλό και την καρδιά μας είναι πάντα εκεί. Τα αγαπημένα μας πρόσωπα είναι αδύνατο να χαθούν αφού ζουν παντοτινά στη μνήμη μας. Πηγή: Follow Greece Live News - facebook  Νένα  Μεϊμάρη

Εσύ, έχεις αγαπήσει ποτέ;

  Παρακαλούνται όσοι δεν αγάπησαν ποτέ και κανέναν να υποκριθούν έστω ένα αίσθημα παρεμφερές. Μπορεί μια μέρα να παράξουν και ένα αυθεντικό που θα τους σώσει από την ξηρασία που τους απειλεί. Από την έκδοση Η βία του βίου - Τζανάτος Τσιμάρας.

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ

Άκου! Η παράσταση αρχίζει! «Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» Λέων Τολστόι Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2023, στις 22:00 Πρεμιέρα τη Νέα Χρονιά! Πρεμιέρα στο ραδιόφωνο και στην εκπομπή "Το Θέατρο της Κυριακής στο Τρίτο" με την παράσταση "Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" του Λέοντος Τολστόι. Η φιλοσοφική νουβέλα του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα που ανέβηκε σε Πανελλήνια Πρώτη το 2018, κάνοντας γνωστό το έργο στο ευρύ κοινό, μεταφέρεται στο ραδιόφωνο από την Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, η οποία υπογράφει επίσης τη θεατρική διασκευή και τη σκηνοθεσία. "Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" βασίζεται σε αληθινό γεγονός, στην αρρώστια και στον θάνατο του δικαστή Ιβάν Ιλίτς Μετσνίκοφ, όπως τα διηγήθηκε στον ίδιο τον Τολστόι η μητέρα του αποθανόντος. Παρ’ όλο που δεν είναι από τα πιο γνωστά έργα, συγκαταλέγεται από φιλοσόφους και λογοτέχνες στα πιο σημαντικά και πιο ώριμα έργα του Τολστόι. Ο κλασικός συγγραφέας, μέσω του έργου του επιχειρεί ένα προσκύνημα στον Θάνατο, αντιλαμβανόμενος εις βάθος τη σημ...