Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια τσαγκάρισσα που τολμάει στο επιχειρείν

 Το χαμόγελό της, αστραφτερό. Τα μαλλιά της, σφικτά δεμένα πίσω. Και το πρόσωπό της, ελαφρά μακιγιαρισμένο. Τα χέρια της είναι λερωμένα με κόλλες και άλλα υλικά. Η Πωλίνα Σουρούχινα είναι μια 35χρονη τσαγκάρισσα που επιμένει ότι τα χέρια της είναι «τα καλύτερα εργαλεία» και δεν μπορεί, όπως λέει, να εργάζεται με γάντια.

Με καταγωγή από τη Ρωσία, η Πωλίνα άνοιξε το δικό της τσαγκάρικο λίγο πριν από την έλευση του νέου έτους στην πυκνοκατοικημένη από πρόσφυγες, μετανάστες και παλιννοστούντες Νικόπολη του δήμου Σταυρούπολης, στη Θεσσαλονίκη: «Είπα να τολμήσω. Ο νέος χρόνος έρχεται με νέες ελπίδες και με μια προσπάθεια στο επιχειρείν, σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή» λέει η Πωλίνα, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων γι’ αυτό το νέο της βήμα στη ζωή.

Γιατί επέλεξα τη Νικόπολη

Επέλεξε για το τσαγκάρικό της τη Νικόπολη, μια περιοχή που δεν είχε μέχρι τώρα κάποια επιχείρηση για επιδιορθώσεις υποδημάτων: «Αξιοποίησα και το γεγονός ότι πολλοί πελάτες μου, μεγαλύτερης ηλικίας, στη Νικόπολη, αν και μιλάνε Ελληνικά, προτιμούν να εξυπηρετούνται στη ρωσική γλώσσα» σημειώνει, εξηγώντας ότι τα νεότερα μέλη των ίδιων οικογενειών μιλούν πλέον μόνον Ελληνικά.

Η ίδια μεγάλωσε στην Ελλάδα από τα επτά της χρόνια και έμαθε να επιδιορθώνει παπούτσια από τα 17 της: «Ξεκίνησα να μαθαίνω αυτήν την τέχνη τυχαία – κι όμως, τίποτα το τυχαίο στη ζωή μας. Πήγα παρέα με φίλους που έψαχναν εργασία σε μια εταιρεία επιδιόρθωσης παπουτσιών. Όταν ο ιδιοκτήτης μού πρότεινε να μου μάθει το επάγγελμα, δέχτηκα από περιέργεια. Του είπα ότι δεν ξέρω τίποτα απ’ αυτά, ότι είμαι κορίτσι και το επάγγελμα δεν είναι ‘κοριτσίστικο’… Δεν συμφώνησε και το πρώτο που μου έδωσε να κάνω ήταν να κεντήσω με τη ραπτομηχανή το όνομά μου σε ένα κομμάτι δέρματος. Φυσικά, δεν το κατάφερα – χρειάστηκε μία εβδομάδα ώστε να προσαρμοστώ στη μηχανή και στην τέχνη του κεντήματος πάνω στο δέρμα. Το δέρμα με το όνομά μου που κέντησα το έχω ως κειμήλιο στο αρχείο μου» αφηγείται η Πωλίνα.

Όπως λέει, η επιδιόρθωση υποδημάτων τής άρεσε πολύ. Ωστόσο, στα 21 της χρόνια, ούσα παντρεμένη και με ένα παιδί πια, έφυγαν οικογενειακώς, ως μετανάστες, στη Γερμανία, όπου σπούδασε βοηθός νοσηλεύτρια. Δέκα χρόνια αργότερα ωστόσο και μητέρα πλέον τεσσάρων παιδιών, επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη.

Στο ερώτημα γιατί γύρισε από τη Γερμανία, απαντά: «Είναι πολύ καλή χώρα, αλλά όταν κατάλαβα ότι τα παιδιά μου θα μεγαλώσουν ως ‘Γερμανάκια’, ενώ εγώ θέλω να μεγαλώσουν στην Ελλάδα και να έχουν ελληνική παιδεία, όπως κι εγώ, αποφάσισα να επιστρέψω». Σημειώνει ωστόσο ότι νιώθει ευγνωμοσύνη για τη Γερμανία, καθώς εκεί διδάχτηκε πολλά πράγματα, που τα μετέφερε στην Ελλάδα.

Στη Γερμανία, όπως λέει, έμαθε για την αξία της και τη δυναμική της: «Στη Γερμανία σέβονται τον εργαζόμενο – ακόμη και τον ξένο. Κι όταν μαθαίνεις την αξία σου μέσα από τον σεβασμό των άλλων, στέκεσαι δυνατά στα πόδια σου, ξέρεις να απαιτήσεις. Φέραμε μαζί την καλή νοοτροπία, μια συνήθεια ανακύκλωσης που δεν υπάρχει στις ελληνικές οικογένειες. Εγώ και τα παιδιά τακτοποιούμε τα σκουπίδια, προσέχουμε το περιβάλλον… Ρίζωσε μέσα μας η έννοια ότι είμαστε μέρος της φύσης. Και, όπως φροντίζουμε το σπίτι μας, έτσι φροντίζουμε και το έξω περιβάλλον – σαν το σπίτι σου» λέει – και συμπληρώνει ακόμη ένα σημαντικό μάθημα: «Τα παιδιά μαθαίνουν από το σχολείο να χειρίζονται τα εισοδήματά τους, γνωρίζουν για τα έξοδα και τα έσοδα».

«Μπορούμε να διορθώσουμε κάθε παπούτσι»

Με την εμπειρία που έχει αποκτήσει στη Γερμανία, η Πωλίνα ελπίζει ότι το τσαγκάρικό της θα σταθεί όρθιο στην περιοχή. Με μεγάλο ενθουσιασμό μάς εξηγεί λεπτομέρειες: «Κάποτε τα υποδήματα ήταν μόνον από δέρματα, ενώ στη σημερινή εποχή χρησιμοποιούν δερματίνες. Είναι αλήθεια ότι ο κόσμος επιλέγει να αγοράσει φθηνό καινούργιο παπούτσι παρά να πάει να διορθώσει το παλιό. Αλλά, αν το παπούτσι από δερματίνη ταιριάζει στο καλούπι του ανθρώπου, δεν το πετάει, το φέρνει για επιδιόρθωση. Περνάμε σε πολλά παπούτσια καινούργια λάστιχα νέας τεχνολογίας, που δεν γλιστράνε και προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στο περπάτημα, στα παιδιά και τους ηλικιωμένους. Κάθε παπούτσι μπορούμε να το διορθώσουμε, είτε είναι από δερματίνη είτε από δέρμα είτε υφασμάτινο» εξηγεί η Πωλίνα, πιάνοντας ένα μαύρο ανδρικό παπούτσι, για να του αλλάξει τη σόλα.

Μας δείχνει τα μαυρισμένα χέρια της, λέγοντας: «Κάποιοι συνάδελφοι κατάφεραν να χρησιμοποιούν γάντια, αλλά εμένα δεν μου ταίριαξαν – θυσιάζω την ομορφιά των χεριών για το επάγγελμα που επέλεξα. Με γυμνά, λερωμένα από κόλλες και βαφές χέρια νιώθω πιο σίγουρη γι’ αυτό που κάνω».

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ.

Νένα Μεϊμάρη 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mary Elizabeth Frye “Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις. Δεν είμαι εκεί…” / Για τον Μάκη Λιόλιο, που έφυγε

 Το ποίημα είναι αρχικά γραμμένο για τα άτομα που χάθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μπορεί, ωστόσο, να "αγγίξει" τον καθένα μας που βιώνει την απώλεια αγαπημένου προσώπου. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν κοιμάμαι.  Είμαι χίλιοι άνεμοι που φυσούν.  Είμαι το διαμάντι που λάμπει στο χιόνι. Είμαι το φως του ήλιου σε ωριμασμένο σιτάρι.  Είμαι η ήπια φθινοπωρινή βροχή.  Όταν ξυπνάς το πρωί  Είμαι η γρήγορη βιασύνη Από ήσυχα πουλιά σε κυκλική πτήση.  Είμαι τα μαλακά αστέρια που λάμπουν τη νύχτα. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν πέθανα Πηγή: faretra.info - ιστοσελίδα Νένα Μεϊμάρη 

Κουβαλάμε για πάντα ένα κομμάτι τους!!!

Νένα Μεϊμάρη Η σειρά ονομάζεται ''1883'' και προβάλεται στο Netflix. Σπάνια  παρακολουθώ σειρές αλλά η συγκεκριμένη έχει να κάνει με την Αμερικανική Δύση, κάτι που με ενδιαφέρει εδώ και χρόνια. Έχω ταξιδέψει στα περισσότερα μέρη στα οποία αναφέρεται η σειρά και αποφάσισα να την παρακολουθήσω. Η ιστορία έχει να κάνει με την οικογένεια Dutton, η οποία προσπαθεί να ξεγύγει από τη φτώχεια, να διασχίσει την τεράστια πεδιάδα της χώρας και να φτάσει στην Μοντάνα όπου θα της δοθεί μεγάλη έκταση γης και καλύτερες ευκαιρίες διαβίωσης. Έτσι τουλάχιστον πιστεύουν όλοι στην οικογένεια. Την ιστορία διηγείται η κόρη της οικογένειας, η Elsa, ένα κορίτσι ατίθασο που δεν μπαίνει στα καλούπια της εποχής. Φανταστείτε την θέση της γυναίκας στην Αμερική του 1883 όπου - στην καλύτερη περίπτωση - ήταν υποχείριο του άντρα της.  Η Elsa, όμως, έχει τη δική της έντονη και δυναμική προσωπικότητα και παίρνει μόνη της τις περισσότερες αποφάσεις για τον εαυτό της. Γι’ αυτό και ερωτεύεται ένα νεαρό γελ...

Γίνε τολμηρή!! Αγάπα την περιπέτεια!!

Νένα Μεϊμάρη Αυτό ένιωσα και έζησα την περασμένη Κυριακή. Έγινα λιγάκι τολμηρή και αγκάλιασα τη μικρή περιπέτεια. Βέβαια δεν συνέβη όπως παλιά που ήμουν με τον αγαπημένο μου δίπλα μου και ένιώθα όλο τον κόσμο δικό μου. Εδώ και χρόνια είμαι κλισμένη στον εαυτό μου και μέσα στο σπίτι μου. Αυτό μου άρεσε να κάνω. Αλλά όλα έχουν μία αρχή και ένα τέλος και εγώ με τη σειρά μου ένιωσα ότι ήθελα να γίνω λιγάκι τολμηρή και να κάνω κάτι έξω από το σπίτι μου. Έτσι λοιπόν βγήκα έξω στην εξοχή με την λογοτεχνική μου παρέα για να δούμε τα λουλούδια της φύσης που βγαίνουν άφθονα στην περιοχή μας. «Εξέτασε την ρουτίνα σου, ρώτα τον εαυτό σου αν είναι αυτή που θέλεις τώρα», διάβασα κάπου και αυτό έκανα. Οι κύκλοι έρχονται και φεύγουν και εμείς θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε την αρχή και το τέλος τους. Να είμαστε ευαίσθητες στις αλλαγές που νιώθουμε ότι έρχονται στις διάφορες φάσεις της ζωής μας. Εγώ έχω επιθυμήσει τη φύση πάρα πολύ και ένιωθα την ανάγκη να τη δω και να την αγγίξω αλλά δεν το τολμούσα, α...

Ποιήματα για την....απώλεια

  Λούλα Αναγνωστάκη, «Χάθηκα μες τη ζωή μου,  χάθηκες μες τη βροχή…» «Αύγουστος… ήλιος στη παραλία… Φεύγουν τα πλοία… σ’ άλλα νησιά… Φεύγουν οι φίλοι… φεύγουν τα πλοία… Μια ησυχία στην ερημιά… Χάθηκα… χάθηκα μες’ τη ζωή μου… Χάθηκες… χάθηκες μες’ τη βροχή… Σβήσανε τα φώτα στη παραλία… Ηρθ’ ο Σεπτέμβρης… ηρθ’ η βροχή… Φεύγαν οι φίλοι… φεύγαν τα πλοία… πήγε χαμένη η εκδρομή… Χάθηκα… χάθηκα μεσ’ τη ζωή μου… Χάθηκες… χάθηκες μεσ’ τη βροχή…» Σωτήρης Παστάκας,  «Προτού χάσω το κορμί μου» «Προτού χάσω το κορμί μου έχασα το μυαλό μου- Πάμε πάλι: Πριν χάσω το μυαλό μου Έχασα το κορμί μου- Απ’ την αρχή: Έχασα το μυαλό μου. Έχασα το κορμί μου. Πάμε πάλι από την αρχή: Έχασα το κορμί μου. Έχασα το μυαλό μου Σε χέρια που μια νύχτα Μου πρότειναν τρεμάμενη σάρκα»    ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ Λένα Παππά, «Τα Ποιήματα» Β’ Κάτι, για να το χάσεις πρέπει κάποτε να το είχες. Κι αν κάποτε το είχες και τώρα όχι πια πλούσιος από την ανάμνησή του πάλι μένεις αφού και το χαμένο κάποτε ήταν κ...