Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η βόλτα με αμάξι και δυνατή μουσική είναι η καλύτερη ψυχανάλυση

 

Μετά μια δύσκολη μέρα, μια βόλτα μπορεί να κάνει τα πράγματα να μοιάζουν πιο φωτεινά. Όσοι διαθέτουν αμάξι, θα καταλάβουν. Η νύχτα πολλές φορές μπορεί να έχει φορέσει τα μαύρα της για τα καλά, όταν επιστρέφουμε σε ένα μέρος που μας κάνει να νιώθουμε ασφάλεια. Για τους περισσότερους το μέρος αυτό μπορεί να είναι το σπίτι μας, για άλλους μια αγκαλιά από κάποιον που αγαπάμε πολύ, ακόμα και από το κατοικίδιό μας. Δεν είναι λίγες οι φορές που η χαλάρωση ξεκινά με το που κλείσουμε την πόρτα του αυτοκινήτου.

Παίρνοντας τον χρόνο μας και μια βαθιά ανάσα, ξεφορτώνουμε τσάντες, κλειδιά και κινητό, για να καθίσουμε αναπαυτικά στη θέση του οδηγού. Μπορεί να είμαστε μόνοι στο αμάξι και αυτό να είναι αρκετό για να απολαύσουμε την ησυχία που αναζητούμε όλη την ημέρα -κάποιες φορές απεγνωσμένα. Βάζουμε μπρος, ανοίγουμε τα φώτα όταν είναι βράδυ για να φωτίσουμε τον δρόμο όσο το δυνατόν πιο μακριά. Επιλέγουμε τον αγαπημένο μας σταθμό ή την αγαπημένη μας λίστα, βάζοντας πρώτη και κατεβάζοντας χειρόφρενο. Οι κινήσεις είναι ήρεμες, σχεδόν εξουθενωμένες από την κούραση της καθημερινότητας.

Κοιτώντας δεξιά και αριστερά, παίρνουμε τον δρόμο. Όλοι κινούνται ήρεμα, χωρίς βιασύνη, μιας και τις βραδινές ώρες οι περισσότεροι είναι απορροφημένοι στις δικές τους σκέψεις και εμπειρίες. Καθώς παίζει η μουσική, οι δρόμοι φωτίζονται με ένα ζεστό χρώμα. Αν και ξεπροβάλουν κάθε τόσο τα ίδια κτίρια, δέντρα και στενά, μια άλλη αίσθηση πλανάται στον αέρα. Είναι η αίσθηση της ηρεμίας; Της μοναξιάς; Σαν να φεύγουν με κάποιο τρόπο όλα εκείνα που μας προβληματίζουν; Είναι οι σκέψεις από όλα όσα περάσαμε μέσα στη μέρα που παίζουν ξανά και ξανά στο μυαλό μας; Καθένας μας το αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Μια στάση που μπορεί να γίνει στη διαδρομή είναι για να πάρουμε φαγητό ή κάτι μικρό για να ανταμείψουμε τον εαυτό μας που για ακόμα μια φορά έβαλε τα πράγματα στη θέση τους.

Καθώς προχωράμε, δυναμώνουμε τη μουσική. Μπαίνουμε σε άλλο mood. Τραγουδάμε τα αγαπημένα μας κομμάτια, εκείνα που μας κάνουν να αισθανόμαστε άνετα και που εκφράζουν. Κι αν κάνουμε και κάνα λάθος στους στίχους, δε θα το μάθει ποτέ κανείς. Σιγά-σιγά  ελαττώνουμε ταχύτητα, μέχρι που περιμένουμε στο κόκκινο φανάρι, κάτι που κάνει την επιστροφή σπίτι ακόμα πιο δελεαστική.

Κοιτώντας δεξιά και αριστερά στη διασταύρωση, βλέπουμε τον κόσμο που ανταμώνει με φίλους για εκείνο το χαλαρό ποτάκι ή το φαγητό σε αγαπημένο στέκι. Το πράσινο φανάρι άναψε και σαν έμπειροι οδηγοί ξεκινάμε για να μειώσουμε ακόμα περισσότερο την απόσταση από τον αγαπημένο μας καναπέ. Περνάμε λεωφόρους και συνοικίες, καμαρώνοντας την ιστορία των δρόμων. Λίγο έμεινε ακόμα.

Πριν παρκάρουμε έξω από το σπίτι νιώθουμε πως όλα επιτέλους μπήκαν στη θέση τους. Άλλες πόρτες τις κλείσαμε, για να μπορέσουμε να βάλουμε το «αποστολή εξετελέσθη» στον φάκελο και άλλες θα τις ανοίξουμε αύριο με καθαρό μυαλό. Μπορεί ορισμένες φορές να μην ξέρουμε τι μας περιμένει την επόμενη ημέρα, αλλά αυτή η συγκεκριμένη στιγμή είναι δική μας και δεν έχει κάτι άλλο σημασία. Καθώς βγάζουμε τα κλειδιά από τη μίζα, σβήνοντας τα φώτα, ανοίγουμε την πόρτα για να φτάσουμε επιτέλους στην εξώπορτα του σπιτιού μας. Η στιγμή που περιμέναμε έφτασε.

Ανοίγοντας την πόρτα του σπιτιού και αφήνοντας τα πράγματά μας στο πάσο, μπαίνουμε για μπάνιο, διώχνοντας από πάνω μας και την τελευταία αίσθηση πίεσης. Ανοίγοντας την τηλεόραση και τοποθετώντας τον εαυτό μας σε βολική για εμάς θέση στον καναπέ κλείνει αυτή η μέρα και ανυπομονούμε για την επόμενη.

Συντάκτης: Σία Πέρση

Νένα Μειμάρη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mary Elizabeth Frye “Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις. Δεν είμαι εκεί…” / Για τον Μάκη Λιόλιο, που έφυγε

 Το ποίημα είναι αρχικά γραμμένο για τα άτομα που χάθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μπορεί, ωστόσο, να "αγγίξει" τον καθένα μας που βιώνει την απώλεια αγαπημένου προσώπου. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν κοιμάμαι.  Είμαι χίλιοι άνεμοι που φυσούν.  Είμαι το διαμάντι που λάμπει στο χιόνι. Είμαι το φως του ήλιου σε ωριμασμένο σιτάρι.  Είμαι η ήπια φθινοπωρινή βροχή.  Όταν ξυπνάς το πρωί  Είμαι η γρήγορη βιασύνη Από ήσυχα πουλιά σε κυκλική πτήση.  Είμαι τα μαλακά αστέρια που λάμπουν τη νύχτα. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν πέθανα Πηγή: faretra.info - ιστοσελίδα Νένα Μεϊμάρη 

Κουβαλάμε για πάντα ένα κομμάτι τους!!!

Νένα Μεϊμάρη Η σειρά ονομάζεται ''1883'' και προβάλεται στο Netflix. Σπάνια  παρακολουθώ σειρές αλλά η συγκεκριμένη έχει να κάνει με την Αμερικανική Δύση, κάτι που με ενδιαφέρει εδώ και χρόνια. Έχω ταξιδέψει στα περισσότερα μέρη στα οποία αναφέρεται η σειρά και αποφάσισα να την παρακολουθήσω. Η ιστορία έχει να κάνει με την οικογένεια Dutton, η οποία προσπαθεί να ξεγύγει από τη φτώχεια, να διασχίσει την τεράστια πεδιάδα της χώρας και να φτάσει στην Μοντάνα όπου θα της δοθεί μεγάλη έκταση γης και καλύτερες ευκαιρίες διαβίωσης. Έτσι τουλάχιστον πιστεύουν όλοι στην οικογένεια. Την ιστορία διηγείται η κόρη της οικογένειας, η Elsa, ένα κορίτσι ατίθασο που δεν μπαίνει στα καλούπια της εποχής. Φανταστείτε την θέση της γυναίκας στην Αμερική του 1883 όπου - στην καλύτερη περίπτωση - ήταν υποχείριο του άντρα της.  Η Elsa, όμως, έχει τη δική της έντονη και δυναμική προσωπικότητα και παίρνει μόνη της τις περισσότερες αποφάσεις για τον εαυτό της. Γι’ αυτό και ερωτεύεται ένα νεαρό γελ...

Χηρεία: Όταν η οικογένεια και οι φίλοι ξεχνούν!

  Η χηρεία είναι μία κατάσταση που ορίζεται ως εξής:  “ χήρος/χήρα ονομάζεται αυτός που έχει χάσει τον/την σύζυγό του και δεν έχει ξαναπαντρευτεί”.  Ωστόσο, για όλους αυτούς που χηρεύουν, η χηρεία ορίζεται ως “μια ‘λέσχη’ στην οποία δεν θα ήθελε να γίνει μέλος κανένας απολύτως! Μία κατάσταση ύπαρξης, όπου έρχονται τα πάνω κάτω στη ζωή, η οποία δεν θα είναι ποτέ ξανά όπως πριν καθώς το μέλλον διαγράφεται αβέβαιο και τρομαχτικό. Κάποια από τα πιο συχνά παράπονα που λαμβάνουμε από εκείνους που ανήκουν σε αυτήν την “λέσχη” είναι τα εξής: -Από τότε που πέθανε ο σύζυγός μου, όλοι οι φίλοι μας, τον ξέχασαν και εξαφανίστηκαν. -Δεν έχω αλλάξει, όμως όλοι γύρω μου, μου φέρονται διαφορετικά. Και δεν αναφέρομαι σε εκείνους που έφυγαν από τη ζωή μου χωρίς καμία κουβέντα. -Αισθάνομαι πως δεν επιτρέπεται να μιλάω για την γυναίκα μου πια, σίγουρα κανένας άλλος δεν θέλει να μιλάει για εκείνη. Αλλά είναι ακόμα στην καρδιά μου και κανείς δεν φαίνεται να το καταλαβαίνει. Παρόλο που οι άνθρωπ...

Ποιήματα για την....απώλεια

  Λούλα Αναγνωστάκη, «Χάθηκα μες τη ζωή μου,  χάθηκες μες τη βροχή…» «Αύγουστος… ήλιος στη παραλία… Φεύγουν τα πλοία… σ’ άλλα νησιά… Φεύγουν οι φίλοι… φεύγουν τα πλοία… Μια ησυχία στην ερημιά… Χάθηκα… χάθηκα μες’ τη ζωή μου… Χάθηκες… χάθηκες μες’ τη βροχή… Σβήσανε τα φώτα στη παραλία… Ηρθ’ ο Σεπτέμβρης… ηρθ’ η βροχή… Φεύγαν οι φίλοι… φεύγαν τα πλοία… πήγε χαμένη η εκδρομή… Χάθηκα… χάθηκα μεσ’ τη ζωή μου… Χάθηκες… χάθηκες μεσ’ τη βροχή…» Σωτήρης Παστάκας,  «Προτού χάσω το κορμί μου» «Προτού χάσω το κορμί μου έχασα το μυαλό μου- Πάμε πάλι: Πριν χάσω το μυαλό μου Έχασα το κορμί μου- Απ’ την αρχή: Έχασα το μυαλό μου. Έχασα το κορμί μου. Πάμε πάλι από την αρχή: Έχασα το κορμί μου. Έχασα το μυαλό μου Σε χέρια που μια νύχτα Μου πρότειναν τρεμάμενη σάρκα»    ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ Λένα Παππά, «Τα Ποιήματα» Β’ Κάτι, για να το χάσεις πρέπει κάποτε να το είχες. Κι αν κάποτε το είχες και τώρα όχι πια πλούσιος από την ανάμνησή του πάλι μένεις αφού και το χαμένο κάποτε ήταν κ...