Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πόνος και μουσική Jazz!!


Νένα Μεϊμάρη

Η πρώτη καταγεγραμμένη μεταφορά δούλων από την Αφρική στην Πορτογαλία ήταν το 1441. Μετά από 11 χρόνια βλέπουμε, δυστυχώς, τη συστηματική χρήση της σκλαβιάς. Με την ανακάλυψη της Αμερικής άρχισε και η ζήτηση δούλων για τις φυτείες.

Νομίζω γνωρίζουμε όλοι τις άθλιες συνθήκες της μεταφοράς τους και της διαβίωσής τους κατά τη διάρκεια της σκλαβιάς τους. Έχουμε και το βιβλίο «Η Καλύβα του Μπάρμπα Θωμά» για κληρονομιά, για να μην ξεχάσουμε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς.

Για τους σκλάβους η μουσική έπαιζε σημαντικό ρόλο στην επιβίωσή τους. Ήταν το μέσο για να δημιουργηθεί ένα είδος χαράς και αγαλλίασης μέσα στις οδυνηρές συνθήκες τησ καθημερινότητας. Έτσι η μουσική σχετίστηκε με αυτούς τους ανθρώπους και εκφράστηκε συνειδητά από τις καρδιές τους στον έξω κόσμο.

Η μουσική τους, καθώς δούλευαν στις φυτείες, ήταν αυτοσχέδια και αποτέλεσε τη βάση και στη συνέχεια την εξέλιξη της αγαπημένης Jazz. Οι κραυγές και ο ψυχικός πόνος μεταβλήθηκαν σιγά σιγά σε ένα είδος μουσικής που κατέκτησε όλη την Αμερική και τον υπόλοιπο κόσμο. Και ποιος δεν έχει θαυμάσει και αγαπήσει την Jazz!!! Μέχρι σήμερα οι οπαδοί της είναι αμέτρητοι και συνεχίζουν να την ψάχνουν σε πολλές μορφές.

Και ιδού το μεγαλείο, φίλες μου: Οι τραγικές φυτείες έβγαλαν το τραγούδι. Η άθλια σκλαβιά δημιούργησε την Jazz που αγαπήσαμε απέραντα. Είναι η φυσική τάση της ζωής να βγάζει κάτι καλό και θαυμαστό μέσα από το τραγικόκαι σκοτεινό.

Ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για όλες μας!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mary Elizabeth Frye “Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις. Δεν είμαι εκεί…” / Για τον Μάκη Λιόλιο, που έφυγε

 Το ποίημα είναι αρχικά γραμμένο για τα άτομα που χάθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μπορεί, ωστόσο, να "αγγίξει" τον καθένα μας που βιώνει την απώλεια αγαπημένου προσώπου. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν κοιμάμαι.  Είμαι χίλιοι άνεμοι που φυσούν.  Είμαι το διαμάντι που λάμπει στο χιόνι. Είμαι το φως του ήλιου σε ωριμασμένο σιτάρι.  Είμαι η ήπια φθινοπωρινή βροχή.  Όταν ξυπνάς το πρωί  Είμαι η γρήγορη βιασύνη Από ήσυχα πουλιά σε κυκλική πτήση.  Είμαι τα μαλακά αστέρια που λάμπουν τη νύχτα. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν πέθανα Πηγή: faretra.info - ιστοσελίδα Νένα Μεϊμάρη 

Απώλεια

  Η απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου είναι μία από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που βιώσαμε ή θα βιώσουμε. Ωστόσο, οι άνθρωποι αυτοί θα είναι πάντα μέσα μας, θα τους κουβαλάμε παντού μαζί μας όπου και να είμαστε, όποια και να είναι η φάση της ζωής μας. Όταν τους θυμόμαστε και τους έχουμε στο μυαλό και την καρδιά μας είναι πάντα εκεί. Τα αγαπημένα μας πρόσωπα είναι αδύνατο να χαθούν αφού ζουν παντοτινά στη μνήμη μας. Πηγή: Follow Greece Live News - facebook  Νένα  Μεϊμάρη

Εσύ, έχεις αγαπήσει ποτέ;

  Παρακαλούνται όσοι δεν αγάπησαν ποτέ και κανέναν να υποκριθούν έστω ένα αίσθημα παρεμφερές. Μπορεί μια μέρα να παράξουν και ένα αυθεντικό που θα τους σώσει από την ξηρασία που τους απειλεί. Από την έκδοση Η βία του βίου - Τζανάτος Τσιμάρας.

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ

Άκου! Η παράσταση αρχίζει! «Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» Λέων Τολστόι Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2023, στις 22:00 Πρεμιέρα τη Νέα Χρονιά! Πρεμιέρα στο ραδιόφωνο και στην εκπομπή "Το Θέατρο της Κυριακής στο Τρίτο" με την παράσταση "Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" του Λέοντος Τολστόι. Η φιλοσοφική νουβέλα του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα που ανέβηκε σε Πανελλήνια Πρώτη το 2018, κάνοντας γνωστό το έργο στο ευρύ κοινό, μεταφέρεται στο ραδιόφωνο από την Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, η οποία υπογράφει επίσης τη θεατρική διασκευή και τη σκηνοθεσία. "Ο Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" βασίζεται σε αληθινό γεγονός, στην αρρώστια και στον θάνατο του δικαστή Ιβάν Ιλίτς Μετσνίκοφ, όπως τα διηγήθηκε στον ίδιο τον Τολστόι η μητέρα του αποθανόντος. Παρ’ όλο που δεν είναι από τα πιο γνωστά έργα, συγκαταλέγεται από φιλοσόφους και λογοτέχνες στα πιο σημαντικά και πιο ώριμα έργα του Τολστόι. Ο κλασικός συγγραφέας, μέσω του έργου του επιχειρεί ένα προσκύνημα στον Θάνατο, αντιλαμβανόμενος εις βάθος τη σημ...