Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Γιαπωνέζικη τέχνη Kintsugi ή αλλιώς το ραγισμένο κεραμικό!!!



Kintsugi ονομάζεται μία παλιά Γιαπωνέζικη τεχνική, την οποία χρησιμοποιούσαν
για να επιδιορθώσουν τα ραγισμένα κεραμικά. Πίστευαν ότι όταν τα κεραμικά
επιδιορθωθούν με χρυσό, τα σπασμένα αυτά αντικείμενα γίνονται πιο
όμορφα και πιο πολύτιμα.
Υπάρχει και ένα τραγούδι, το οποίο έγραψε ο Peter Mayer, (συνθέτης και
τραγουδιστής).
Γιαπωνέζικο Βάζο
Είμαι σαν ένα από αυτά τα Γιαπωνέζικα βάζα
που φτιάχτηκαν εδώ και πολύ καιρό
Έχω κάποια ραγίσματα
που γέμισαν με χρυσό.

Αυτό γινόταν πριν καιρό
Όταν είχαν να επισκευάσουν ένα κεραμικό
Δεν έκρυβαν τα ραγίσματα
Αλλά τα έκαναν να λάμπουν.

Και έτσι κάθε παλιό ράγισμα φαίνεται
Κάθε φορά που έσπαζε
Και κάθε μάτι μπορεί να δει
Πως δεν είμαι όπως πριν.

Αλλά στα μάτια του συλλέκτη
Όλες αυτές οι ακαθόριστες γραμμές
Με κάνουν να φαίνομαι πιο όμορφο

Και να έχω μεγαλύτερη αξία.

Είμαι σαν ένα από αυτά τα Γιαπωνέζικα βάζα
που φτιάχτηκε εδώ και πολύ καιρό
Έχω μερικά ραγίσματα που μπορείς να τα δεις
Κοίτα πώς λάμπουν από το χρυσάφι.

Το δικό μου σχόλιο
Αυτό που με συγκινεί σε αυτήν την ιστορία είναι η ιδέα της δεύτερης
ευκαιρίας, της ελπίδας για αναστήλωση, του χαμένου πρόβατου που
ξαναβρέθηκε.
Η ιδέα του σπασμένου, του θεραπευμένου, της ραγισμένης καρδιάς που
βρήκε παρηγοριά. Μίας ζωής που δεν δείχνει ντροπή και φόβο αλλά μπορεί
να εκτιμηθεί με σεβασμό.
Εμένα μου αρέσουν όλα αυτά!!!
Το να «ραγίσει» και να «σπάσει» η ζωή μας είναι μέρος της ίδιας μας της ζωής
και του κύκλου που αυτή διανύει. Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε κάποια
στιγμή.
Μήπως όμως μπορούμε να διαλέξουμε να την επιδιορθώσουμε με το καλό, το
χρήσιμο, το έξυπνο, το όμορφο; Να γεμίσουμε τα ραγίσματα που μας πόνεσαν
με χρυσάφι και ασήμι, όπως η κάθε μία από εμάς αντιλαμβάνεται το χρυσάφι
και το ασήμι;


Νένα Μειμάρη
















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mary Elizabeth Frye “Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις. Δεν είμαι εκεί…” / Για τον Μάκη Λιόλιο, που έφυγε

 Το ποίημα είναι αρχικά γραμμένο για τα άτομα που χάθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μπορεί, ωστόσο, να "αγγίξει" τον καθένα μας που βιώνει την απώλεια αγαπημένου προσώπου. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν κοιμάμαι.  Είμαι χίλιοι άνεμοι που φυσούν.  Είμαι το διαμάντι που λάμπει στο χιόνι. Είμαι το φως του ήλιου σε ωριμασμένο σιτάρι.  Είμαι η ήπια φθινοπωρινή βροχή.  Όταν ξυπνάς το πρωί  Είμαι η γρήγορη βιασύνη Από ήσυχα πουλιά σε κυκλική πτήση.  Είμαι τα μαλακά αστέρια που λάμπουν τη νύχτα. Μην στέκεσαι στον τάφο μου και κλαις  Δεν είμαι εκεί. Δεν πέθανα Πηγή: faretra.info - ιστοσελίδα Νένα Μεϊμάρη 

Κουβαλάμε για πάντα ένα κομμάτι τους!!!

Νένα Μεϊμάρη Η σειρά ονομάζεται ''1883'' και προβάλεται στο Netflix. Σπάνια  παρακολουθώ σειρές αλλά η συγκεκριμένη έχει να κάνει με την Αμερικανική Δύση, κάτι που με ενδιαφέρει εδώ και χρόνια. Έχω ταξιδέψει στα περισσότερα μέρη στα οποία αναφέρεται η σειρά και αποφάσισα να την παρακολουθήσω. Η ιστορία έχει να κάνει με την οικογένεια Dutton, η οποία προσπαθεί να ξεγύγει από τη φτώχεια, να διασχίσει την τεράστια πεδιάδα της χώρας και να φτάσει στην Μοντάνα όπου θα της δοθεί μεγάλη έκταση γης και καλύτερες ευκαιρίες διαβίωσης. Έτσι τουλάχιστον πιστεύουν όλοι στην οικογένεια. Την ιστορία διηγείται η κόρη της οικογένειας, η Elsa, ένα κορίτσι ατίθασο που δεν μπαίνει στα καλούπια της εποχής. Φανταστείτε την θέση της γυναίκας στην Αμερική του 1883 όπου - στην καλύτερη περίπτωση - ήταν υποχείριο του άντρα της.  Η Elsa, όμως, έχει τη δική της έντονη και δυναμική προσωπικότητα και παίρνει μόνη της τις περισσότερες αποφάσεις για τον εαυτό της. Γι’ αυτό και ερωτεύεται ένα νεαρό γελ...

Χηρεία: Όταν η οικογένεια και οι φίλοι ξεχνούν!

  Η χηρεία είναι μία κατάσταση που ορίζεται ως εξής:  “ χήρος/χήρα ονομάζεται αυτός που έχει χάσει τον/την σύζυγό του και δεν έχει ξαναπαντρευτεί”.  Ωστόσο, για όλους αυτούς που χηρεύουν, η χηρεία ορίζεται ως “μια ‘λέσχη’ στην οποία δεν θα ήθελε να γίνει μέλος κανένας απολύτως! Μία κατάσταση ύπαρξης, όπου έρχονται τα πάνω κάτω στη ζωή, η οποία δεν θα είναι ποτέ ξανά όπως πριν καθώς το μέλλον διαγράφεται αβέβαιο και τρομαχτικό. Κάποια από τα πιο συχνά παράπονα που λαμβάνουμε από εκείνους που ανήκουν σε αυτήν την “λέσχη” είναι τα εξής: -Από τότε που πέθανε ο σύζυγός μου, όλοι οι φίλοι μας, τον ξέχασαν και εξαφανίστηκαν. -Δεν έχω αλλάξει, όμως όλοι γύρω μου, μου φέρονται διαφορετικά. Και δεν αναφέρομαι σε εκείνους που έφυγαν από τη ζωή μου χωρίς καμία κουβέντα. -Αισθάνομαι πως δεν επιτρέπεται να μιλάω για την γυναίκα μου πια, σίγουρα κανένας άλλος δεν θέλει να μιλάει για εκείνη. Αλλά είναι ακόμα στην καρδιά μου και κανείς δεν φαίνεται να το καταλαβαίνει. Παρόλο που οι άνθρωπ...

Νένα Μεϊμάρη: Γνωρίζουμε από κοντά τον Θανάση Μαργαρίτη (podcast)

https://odelalis.gr/nena-meimari-gnorizoume-apo-konta-ton-thanasi-margariti-podcast/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR51dUelCX-Fb-dV_8n1EfjHIhRiv59XkPlBaeOl0n2hvQMgRfn6qT1xZ5276w_aem_Tvxw1FlRfHdxjV-knihAUQ *Η Νένα Μεϊμάρη ήταν επί χρόνια εκπαιδευτικός με πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο σε δημόσιο σχολείο της Βοστώνης. Συνταξιούχος, πλέον, ασχολείται με την αρθρογραφία και τον εθελοντισμό. Πρόσφατα δημιούργησε το πρώτο blog για χήρες και στήριξη αυτών με τίτλο « Είμαι Χήρα – Έχω Φωνή ». Έγραψε δύο βιβλία:  «Σου γράφω γιατί υπάρχεις »  (εκδόσεις «ΜΑΤΙ») και την αυτοβιογραφία της «ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ – Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΖΗΣΑ» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «οξύνοια». Πηγή: ο Ντελάλης  Νένα Μεϊμάρη